BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, November 9, 2009

~ gastrik mengganas ~

...Salam...
...hari yg sungguh membosankan...
...hari isnin merupakan 'Garfield Day' bagi aku...
...malas nk g keje, malas nk wat keje...
...dah biase dah tu...
...setiap isnin ok...
...mmg mcm tu la yg aku rase...
...mase pon aku rase lmbt berjalan...
*
*
*
*
*
...cut the crap...
...aku nk cerite ttg gastrik yg aku alami...
...semalam menyerang lg...
...mungkin sbb kedegilan aku sendiri yg x mo mkn...
...dari pg sampai ke ptg cume keropok lekor & pisang goreng yg jd alas perut...
...langsung x menjamah nasi...
*
*
*
*
*
...Sabtu mlm aku balik umah mak ayah aku...
...ade makan2 sikit...
...ptg ahad smlm aku nk balik umah aku semula sbb kat sane pulak aku nk wat mkn2...
...kul 5.30 la mcm tu aku nk balik...
...ondaway nk balik tu tetibe je x semena2 dada aku sakit menusuk...
...dah feeling x best...
...dlm kereta aku diam je...
*
*
*
*
*
..."nape ni?" hubby aku tibe2 tye...
...aku tye die balik, "ape yg nape?"...
..."tibe2 diam? td bkn main ckp je x benti2"...
...aku cume mengukir senyuman...
...hubby dpt agak jugak...
..."sakit lg ke??"...
...aku cume anggukkan kepala...
..."tu la degil xnk mkn"...
...& pot pet pot pet...
*
*
*
*
*
...singgah kedai runcit...
...hubby belikan roti + air soya + sepotong kek...
...hubby pesan aku makan semua tu...
...perut aku kosong, tu yg buat gastrik menyerang...
...hubby sgt3 ambil berat diri aku...
...dia sgt menjaga aku...
...sesungguhnya aku amat bertuah dikurniakan seorang suami yg menyayangi diri aku seadanya...
...lepas perut aku diisi, alhamdulillah sakit tu berkurangan...
...hubby pun lega tengok aku dah ok sikit...
*
*
*
*
*
...aku kena jaga pemakanan aku...
...tapi aku x dpt menahan godaan jugak kalo makanan sedap2 ade depan mate...
...hubby pesan lepas ni masak jgn pedas2...
...tapi kesian kat hubby...
...dia suka makanan pedas terutamanya sambal tumis...
...yg penting skrg ubat aku kena ade selalu bersama ke mane je aku pergi...
...ubat pon x boleh putus lepas ni...
...habis je ubat kena g klinik ambil ubat lagi...
*
*
*
*
*
...then malam tadi bakar ayam, udang, kerang & ikan sempena hari lahir suami...
...family aku pon dtg sebab buat majlis dekat rumah aku...
...ade mcm2 hidangan.. tapi semuanye bakar punya...
...aku makan ayam bakar, udang bakar, kerang bakar, ikan bakar + kentang goreng...
...ade sambal asam & sambal kacang...
...sambal asam tu sgt3 pedas...
...diam2 aku amek jugak sambal asam tu sikit makan dgn kerang bakar...
...aku makan banyak jugak..
...abes je kerang tu aku amek lagi, abes amek lagi, abes amek lagi sampai 3 kali...
*
*
*
*
*
...tetibe dok sedap makan, hubby yg tengah bakar ayam nampak la pulak...
...die dtg cekak pinggang depan aku (amboi syg aku ni siap cekak pinggang)...
..."ni sape yg soh makan pedas2 ni?"...
...die tye aku dlm nade agak marah sikit lah...
...aku pulak menjawab...
..."alaaa org makan sikit je"...
...hubby dgr je terus amek sambal depan mate aku tu die letak jauh2...
...pastu siap ckp ngan mak mertua aku...
..."mak tengokkan yan ni, jgn sampai die makan pedas2"...
...see2? zalim kan? wargghhhh....
*
*
*
*
*
...skrg semua kedua2 belah family aku dah tahu yg aku ade gastrik...
...masing2 sgt prihatin dgn keadaan aku...
...alhamdulillah aku dikelilingi org2 yg menyayangi aku...
...terutamanya hubby tercinta...
...thanx syg kerana menyayangi diri ini...
*
*
*
*
*
...disebabkan kedegilan aku, malam tadi pukul 1.30 am gastrik dtg lg...
...x bley tido...
..sampai hubby naik riso nk bawak aku g spital...
...i kan degil, stubborn u know...
...x mo jugak...
...hehehe....
so aku lelapkan je jugak mate aku ni walaupon sakit...
...dah telan pil dah, x lame pastu aku tido...
*
*
*
*
*
...sampai sini saje entry aku kali ni...
...ada keje menanti...
...see u alls di lain entry..
...wassalam & adios...

2 comments:

Daud Mili said...

happy family nampak???...semoga berkekalan....selamat maju jaya...~~huuu..

yantea said...

daud mili>>yup, sgt2 happy.. amin mudah2an.. selamat maju jaya???