BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
pregnancy calendar

~ HARI BAHAGIAKU ~

~ Madam Wan Juwati ~

Saturday, November 7, 2009

~ gastrik ~

...aku ade gastrik rupenye...
...dah 2 hari starting khamis 05/11/2009 aku dok senak2 perot..
...pedih2 + senak2...
...jumaat 06/11/2009 dah x tahan...
...mase kat opis mmg senak sgt...
...nk2 bile aku jalan, mcm sakit sgt...
...terus sms hubby ngadu kat die...
...die sgt2 risau...
*
*
*
*
*
...aku tahankan sampai ke ptg...
...balik keje aku terus g klinik ngan hubby...
...doktor cek & mengesahkan aku gastrik...
...arghhhh....
...dugaan...
...kena byk pantang makan lepas ni...
...kari, sambal, asam, milo adelah antara yg aku x boleh makan...
...tensen3...
*
*
*
*
*
...dpt 3 jenis ubat...
...ubat gastrik ade 2 jenis...
...ubat sakit perut ade 1...
...hmm menci2...
*
*
*
*
*
...hubby dok pot pet kat aku jgn mam pedas2 lg...
...aku kan penggemar makanan pedas yg tegarrrrrrrrrrr...
...aku dok mengampu hubby...
..."alaaaa cyg ckit je mamam"...
...hubby dgn pantas menjawab...
..."no way"...
...warghhh zolim3...
*
*
*
*
*
...balik umah je mak mertua plak tye aku g mane...
...aku ckp g klinik...
...mak mertua aku dah sibok teruja ingat aku pregnant...
...blom ade lg la mak...
...just check je ade gastrik...
...dgr je, mak mertua pulak dok pot pet...
...adoyaiiii...
..."gastrik kena minum susu ni"...
..."dapor ko ade susu x? nk mak belikan ke? susu tepung tu ha"...
..."makanan pedas jgn mkn yan"...
..."tadi pulak mak masak kari bg kat ko kat dapor tu, jgn d makan pulak"...
...& bla bla bla bla...
*
*
*
*
*
...prihatin betol suami & mak mertuaku...
...aku pon x sangke selame ni aku dok sakit2 senak2 perot adalah kerana gastrik...
...wwwooooo sob sob sob...
...menyesalnye aku x g check awal2...
*
*
*
*
*
...xpe2 maybe ni adalah pengajaran kpd aku yg suke main sumbat je makanan dlm mulot aku...
...tanpe memikirkan kesan & akibatnye...
...eh ye ke?...
...lu pk la sendiri...
(sowie pinjam ayat nabil jap)

0 comments: