BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
pregnancy calendar

~ HARI BAHAGIAKU ~

~ Madam Wan Juwati ~

Friday, September 4, 2009

CERITERA CINTA (PART 1 ^^)

Salam semua.. tadi aku g menjenguk blog2 rakan2 bloggers lain, diorang2 semua ade wat ttg love story mereka.. best lah pulak.. then aku pon terpk asal aku x wat mcm tuh jugak.. untuk berkongsi mcm mane aku boleh bertemu, berkawan, bercouple, bercinta, bertunang seterusnye mengambil keputusan untuk berkahwin ni..

Firstly, aku kenal tunang aku ni dah lame.. lame sgt.. since aku form 3.. kitorang 1 sekolah menengah.. hari2 aku nampak muke die.. mase kat sekolah dulu, die agak femes.. aku just minta dari jauh je.. die pon x pandang aku mase tuh.. aku kan the very comot girl mase kat sekolah dolu-dolu.. uhuu..


Kebetulan aku dok sekelas ngan budak sekampung ngan tunang aku.. dak tu dak pompuan.. so aku pon dok gatal g lah tulis surat tok tunang aku nih & aku pass bagi dak pompuan tuh.. so dlm 2, 3 hari lepas tu xde respon pape pon.. aku tye dak pompuan tu die kate dah pass bg kwn tunang aku ni soh bagi kat tunang aku.. tapi dekat sekolah, tunang aku ni poyo je.. aku lalu sebelah dia pon slumber je.. hmm so starting situ aku cop dia "mamat sombong"..



Mase aku naik form 4, dia plak form 5.. aku dgr pulak die couple ngan kwn baik aku.. mmg sah la tu sebab kalo kwn baik aku ni terserempak ngan tunang aku nih, die lain mcm.. tp aku xde pape feeling pon.. cemburu pon xde sbb mase tu still budak2 lagi kan,... so ade pe hal..



Lepas je tunang aku abes SPM, aku dah x tahu dah berita ttg dia.. aku pon x tye kwn baik aku tuh ape cer hubungan dia ngan tunang aku tuh.. sebab mase aku form 5, kwn aku tu couple ngan org lain.. maybe skandal dia..


Bila aku abes SPM, aku keje sementara dekat Muar.. selame 2 bulan setengah.. then aku dpt panggilan masuk form 6.. mase aku berade di upper 6 (2007), ade budak baru masok kelas aku.. awalnye die sekolah dekat asrama.. dia balik kampong & sekolah kat sini.. aku kwn ngan budak ni.. name die fara.. aku kwn ngan die sampai jd kamceng.. mmg giler kamceng.. so dah nak dekat STPM tuh, aku wat lah study group kan, rajin aku g umah die study same2.. kalo x study pon aku just gosip2 jek.. uiiii wat dose je kan..
ni la dia dak fara tu.. my best friend..
Ok, bile aku selalu g uma fara nih, jiran die ni dok memanggil2 aku tapi serius & demi Allah aku x pandang pon bile jiran die dok memanggil2 aku.. fara ade ckp dgn aku, jiran die mintak number phone aku sebab nk kenal tapi aku xnk.. aku x bg fara bagi number aku kat sape2 pon.. eheks..

So 1 day tu aku g umah fara mase tu dah ptg sgt, lebih kurang 6.45 ptg.. aku ngan akak aku g uma fara sebab nk pulang buku dia.. dia nk wat tugasan mase malamnye tuh.. aku plak x sempat nk g umah die malam tu so aku pulang lah ptg tu kat die.. so jiran die ni pon sweet lah kat aku bile aku lalu depan umah die (nk balik lah mase tuh).. ntah mcm mane, aku ni boleh toleh plak.. then jeng jeng jeng......... dup dap dup dap.. "aik mcm kenal lah mamat nih"..

Esoknye kat sekolah aku tye dak fara ni name jiran die tu.. fara ckp "LAN".. sah, mmg sah.. aku pon tergedik gatal mintak number tunang aku nih kat fara.. so aku dok kaco2 mizkol2 tp xde respon.. "uiiii baguih betol x layan org yg x d kenali".. so aku just mizkol je la.. 2 hari lepas tu die tepon.. tp aku x jwb.. then bunyi msj masok.. "salam.. sape ni?".. huhu.. so start dari situ lah aku kenalkan diri aku & die pon bkn main sokaaaaa..


So kami berkawan & sms setiap masa..

Crite ni belom abes lagi.. ade byk lagi kisah aku nk kongsikan.. karang aku free, aku update lagi... peace.....


kalau dah jodoh xkan ke mana..

0 comments: